Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania PROMENADA S 12 informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje w zakresie rozwijania działalności gospodarczej w ramach przedsięwzięcia:
1.2.2 Wsparcie na rozwój istniejących przedsiębiorstw
-
Zakres tematyczny oraz limit środków
Wsparcie dotyczy operacji realizowanych w ramach zakresu określonego w § 2 ust. 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 tj. rozwijanie działalności gospodarczej.
Planowane do osiągnięcia cele i wskaźniki
- Cel ogólny LSR: Rozwój przedsiębiorczości i wzrost konkurencyjności obszaru LGD.
- Cel szczegółowy LSR: Rozwój i efektywne wykorzystanie zasobów lokalnych.
Zakładane do osiągnięcia wskaźniki LSR
- liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju istniejących przedsiębiorstw – 3 szt.,
- liczba operacji z zastosowaniem rozwiązań przyjaznych środowisku – 2 szt.,
- liczba zrealizowanych operacji ukierunkowanych na innowacje – 3 szt.
Limit środków: 535 851,00 zł
-
Termin składania wniosków: od 21 lutego 2020 r. do 13 marca 2020 r. do godziny 15.00
-
Miejsce składania wniosków: Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania PROMENADA S 12 ul. Mickiewicza 3, 22-170 Rejowiec Fabryczny
-
Tryb składania wniosków
- wnioski o przyznanie pomocy należy składać osobiście (lub przez osobę upoważnioną) bezpośrednio w miejscu i terminie wskazanym w pkt 2 i 3 ogłoszenia od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00,
- wnioski należy złożyć w 3 jednobrzmiących egzemplarzach:
- oryginał wniosku w wersji papierowej i elektronicznej (który po zakończeniu procedury, w przypadku wyboru zostanie przekazany Zarządowi Województwa Lubelskiego),
- 1-sza kopia wniosku w wersji papierowej i elektronicznej (która po zakończeniu procedury oceny i wyboru pozostanie w dokumentacji LGD),
- 2-ga kopia wniosku w wersji papierowej (która zostanie zwrócona Wnioskodawcy z potwierdzeniem złożenia wniosku do LGD),
- kopie dokumentów dołącza się w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez pracownika LGD, lub podmiot, który wydał dokument, lub w formie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez notariusza, lub radcę prawnego lub adwokata, który jest wskazany jako pełnomocnik we wniosku
- wniosek wraz z załącznikami powinien być podpisany czytelnie przez wnioskodawcę w wyznaczonych do tego miejscach, oferty cenowe w tym wydruki z e-maila, internetu powinny być podpisane przez wnioskodawcę,
- każdy komplet dokumentów aplikacyjnych (wniosek wraz z załącznikami) powinien być trwale spięty i umieszczony w oddzielnym skoroszycie lub segregatorze.
-
Forma wsparcia
Wsparcie udzielane jest w formie refundacji poniesionych wydatków w wysokości do 70 % kosztów kwalifikowalnych operacji. Minimalna wartość operacji wynosi 50 000,00 zł. Maksymalna wysokość dofinansowania jednej operacji wynosi 200 000,00 zł.
-
Warunki udzielenia wsparcia w ramach naboru
- zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju na lata 2016-2022 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania PROMENADA S 12,
- zgodność operacji z zakresem tematycznym wskazanym w ogłoszeniu o naborze,
- zgodność operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze,
- zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru oraz uzyskanie minimalnej wymaganej liczby punktów,
- zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020,
- złożenie kompletu wymaganej dokumentacji w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.
-
Kryteria wyboru operacji
Kryteria wyboru operacji wraz z opisem i zasadami przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium udostępniono do pobrania na stronie www.promenadas12.pl w zakładce strefa beneficjenta/zasady i warunki wsparcia oraz w wersji papierowej w Biurze LGD. Minimalna liczba punktów konieczna do uzyskania pozytywnej oceny operacji wynosi 50% możliwej do uzyskania maksymalnej liczby punktów tj. 26. Operacje, które nie uzyskały minimalnej liczby punktów, nie mogą być wybrane do dofinansowania. W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej operacji takiej samej liczby punktów według kryteriów wyboru, o miejscu na liście operacji decyduje wcześniejsza data i godzina złożenia wniosku w Biurze LGD.
-
Wymagane dokumenty
- wniosek o przyznanie pomocy wraz z kompletem wymaganych załączników (wykaz wymaganych załączników zawiera wzór formularza wniosku),
- wypełniony formularz zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru wraz z załącznikami potwierdzającymi np. innowacyjność, pozytywny wpływ operacji na środowisko itp.
-
Miejsce udostępnienia dokumentów
Lokalną Strategię Rozwoju na lata 2016-2022 wraz z załącznikami, procedurę oceny i wyboru operacji do dofinansowania, regulamin Rady, lokalne kryteria wyboru operacji udostępniono na stornie www.promenadas12.pl w zakładce strefa beneficjenta / zasady i warunki wsparcia. Formularz wniosku o udzielenie wsparcia wraz z instrukcją, wniosku o płatność oraz formularz umowy przyznania pomocy udostępniono poniżej.
DOKUMENTACJA APLIKACYJNA DO POBRANIA
- Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf) – wersja 3z – otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) – wersja 3z – otwórz
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z) – otwórz
- Formularz uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami-wyboru-1
- Biznesplan (.pdf) – otwórz
- Biznesplan (.docx) – otwórz
- Biznesplan – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx) – otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z) – otwórz
- Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa (.pdf) – otwórz
- Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa (.excel) – otwórz
- Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa – otwórz
- Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf) – otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf) – otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf) – otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf) – otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf) – otwórz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (.pdf) – otwórz
- Wniosek o płatność (.pdf) – wersja 4z – otwórz
- Wniosek o płatność (.excel) – wersja 4z – otwórz
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 4z) – otwórz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór) (.xlsx) – otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu – otwórz
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Klauzule RODO
INNE DOKUMENTY
- Rozporządzenie MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI z dnia 24 września 2015 r.
w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania
„Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”
objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 - Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2016-2022
- Kryteria wyboru operacji w zakresie rozwijania działalności gospodarczej
- Regulamin Rady LGD PROMENADA S 12
- Procedura oceny i wyboru operacji do dofinansowania
- Regulamin świadczenia usług doradczych w LGD PROMENADA S 12